جغله های صالحینی

حلقه صالحین شهید ردانی پور | پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی دولت آباد

جغله های صالحینی

حلقه صالحین شهید ردانی پور | پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی دولت آباد

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

  • در تاریخ :93/10/27 22:31:49
  • توسط : امین داوری
  • نظرات : ۱
  • بازدیدها : ۵۰۰

محمد مهدی ربیع

- با عرض سلام و تشکر جهت قبول این مصاحبه، دوست داریم چند کلمه ای رو در مورد خودتون از زبان خودتون بشنویم؟
سلام من محمد مهدی ربیع، کلاس هشتم، مدرسه خوارزمی و 13 ساله هستم
- از اونجایی که شما جزو قدیمیای حلقه هستید می خواستیم بدونیم شما از کی وارد حلقه شدید، اصلا روز اول رو یادتون هست؟
من تقریبا یک سال است که واد حلقه شده ام و بعد از اون فهمیدم و پشیمان شدم که چرا زودتر نتونستم وارد حلقه بشم.
- یکی از نکات مثبت حلقه های صالحین اینه که فضا درش فضای معرفتی و اعتقادیه، چقدر این فضا تونسته در زندگی شخصی به شما کمک کنه؟
ممنون از سئوال خوبتون... این فضا می تونه آدم رو بر پایه انسانیت نگه داره، یعنی اینکه نمیذاره آدم جزو مفسدان شود و به فساد راه پیدا کند و خیلی تاثیر گذار است.
- بنظرتون چه ارتباطی بین حلقه اومدن و درس خوندن وجود داره؟
در حلقه اومدن و درس خوندن باید همیشه از عقل خود بهره بگیریم و تمام حواس خود را روی این ها متمرکز کنیم.
- شنیدیم شما مانوس با قرآن هم هستید و حافظ چند جزء از قرآنید، برامون بگید از کی شروع به حفظ کردید و در آینده برنامتون چیه؟
تقیبا یکی دو جزء از دو سال پیش شروع به حفظ کردم و دیگر ادامه ندادم ولی از بهار سال پیش دوباره شروع به حفظ کردم و تا قبل از اینکه بروم مدرسه ادامه دادم و انشاء الله تا 20 سالگی حافظ کل قرآن می شوم
- یکمی در مورد سبک ها، قاریان جهانی و اینکه شما به کدوم یکی از این ها علاقه مندید، برامون بگید ؟
در رشته ترتیل، ترتیل عبد الباسط، شهات انور مشاری العفاسی، مصطفی اسماعیل و استاد منشاوی را برتر از سطح استادان دیگر می بینم و قاری که دوستش دارم و به صدایش گوش می دهم استاد العفاسی است.
- می خواستم بدونم آیا شما در مسابقات قرآنی هم مقامی رو کسب کردید و قرآن چقدر تونسته در زندگی شما تاثیرگذار باشه، اصلا یه بسیجی انس گرفته با قرآن با یه بسیجی انس نگرفته چه تفاوت هایی داره؟
من سه مقام مهم در منطقه برخوار بدست آوردم و در استان در کنار افراد برتر هم بوده ام که چون مسابقات سطح بالایی داشت در بین 123 نفر پانزدهمین نفر شدم، ولی در منطقه خودمان با یک مقام اول در حفظ و دو مقام سومی در ترتیل تا الآن شکر خدا را به جا می آورم.
- بنظرتون زیباترین آیه در قرآن کدوم آیه می تونه باشه؟
بنظر من ایاک نعبد و ایاک نستعین زیباترین آیه است ولی خودم صفحه دوم سوره لقمان را دوست دارم که پندهایی زیبا به پسرش داده است
- بهترین خاطره ای که از حلقه واسطون به یادگار مونده ؟
من روز اول با کسی آشنا نبودم و اومدم حلقه، قبل از اون بابام بهم گفته بود که جشن پتو رو مواظب باش تا صدمه نبینی! منم اتفاقا بعد از حلقه منتظر این کار بودم ولی بحمدالله بخیر گذشت!
- با توجه به اینکه شما اهل ورزش هم هستید مشخصا ورزش هایی مثل فوتسال و هندبال، بنظرتون ورزش چقدر می تونه برای جلوگیری از گناه به انسان کمک کنه و یا اصلا بین ورزش و ایمان رابطه ای وجود داره یا نه؟
من این سئوال شما را با داستانکی زیبا جواب خواهم داد
شهید عباس بابایی را که می شناسیید، در امریکا مشغول تحصیل بود  و یک شب که خوابش نمی برد شروع به دویدن میکند تا حواس خودش رو از گناه کردن پرت کنه، در همین حین بیرون از خوابگاه یکی از ژنرال ها اون رو می بینه و ازش درخواست جواب قانع کننده می خواد و ایشون هم...

محمد مهدی ربیعی
- چند تا سئوال ازتون می پرسم فقط خواهشا با یک کلمه بهشون پاسخ بدید، فقط یک کلمه !
بهترین دوست شما؟ خدا
بهترین غذایی که تا حالا خوردید؟ جوجه کباب حلزون
بهترین اتفاق در زندگی شما؟ تولدم
با حال ترین برنامه ای که از طرف حلقه اجرا شده؟ جشن پتو
اگه یه روزی شما کارت و شغلت عکاسی شد، دوست داری اولین عکسی که می گیری از کی باشه؟ بین الحرمین
شغل شما در آینده؟ دکتری انشاء الله
کشوری که دوست داری ازش دیدن کنی؟ عربستان و عراق
-    من چند تا کلمه به کار می برم شما لطفا فقط در حد یک جمله نظرتون رو در مورد این کلمات بیان کنید.
آمپول : بهتر از هر وسیله و داروییست که من اتفاقا باهاش رفیقم و دوسش دارم حتی پنی سلین!
بین الحرمین: بین دو حرم امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام
شهید ردانی پور: اتفاقا ایمیل من هم ردانی پور هست
مادر : بهترین آفریدگار خدا
کباب کوبیده با سالاد اضافه : من از کباب کوبیده بدم میاد و با اجبار زیاد سالاد می خورم
گوره خر آبی : به گوره خر هایی که در دریا زندگی می کنند گوره خر نمی گویند و من نمی دانم این چه موجودی است!
گوشی سامسونگ: من الحمد لله اطلاعات خوب و مطلوبی در مورد گوشی ها دارم، سامسونگ از سال2006 گوشی هایی را به نام گلکسس یا کهکشان به بازار عرضا کرد.
کتاب : بهترین دوست انسان کتاب نیست بلکه خداوند است و من از این جمله خیلی بدم میاد که "کتاب بهترین دوست انسان است" چرا که کتاب جایی در قلب انسان ندارد و اگر هم داشته باشد به اندازه بهترین کتاب  خداوند یعنی  قرآن نمی تواند باشد.
حضرت رقیه(سلام ا... علیها) : واقعا حضرت رقیه جزو زنان بزرگ عالم است که در برابر سختی ها و آزمایش ها سینه استوار کرد، دختری که از گوشت و خون امام حسین علیه السلام است و باید اینچنین شجاع باشد
امریکا : به رهبری که می فرمایند " امریکا گرگ است و من هر گاه به یاد امریکا می افتم گرگی پیر را در ذهنم می بینم که له له می زند و مثل سگی هار است
بزمجه : به نوعی مارمولک گفته می شود
-    فقط یک دقیقه فرصت داریم اگه حرفی مونده که نزده باشید، منتظریم بشنویم؟
نه ، همه را پرسیدید.
-    خیلی ممنون از شرکت شما در این مصاحبه

منتظر مصاحبه بعدی ما باشید

lمصاحبه رو با خود آقا محمدمهدی دیدیم سوالا به نظرم جالب بود و بعضیاش آدمو به تفکر وا میداشت ...

جا داره از مسوول حلقه پسرم تشکر میکنم و امیدوارم خدا حفظشون کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">